تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ اسد ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 322962
​​​​​​​مراسم گرامی‌داشت پنجاه و هفتمین سالگرد شهادت علامه سید اسماعیل بلخی(ره) در ولایت سرپل برگزار شد و شرکت‌کنندگان از او به عنوان منادی بیداری و آزادی در کشور یاد کردند.
خبرگزاری صدای افغان (آوا)- مزارشریف: مراسم گرامی‌داشت پنجاه و هفتمین سالگرد شهادت علامه سید اسماعیل بلخی (ره) و مقام والای شهدای روحانیت در برابر تجاوز قشون سرخ شوروی در مدرسه علمیه امام زاده یحیی (ع) در مرکز ولایت سرپل برگزار گردید.

در این مراسم، مقام والای مدافعان اسلام و میهن، به‌ویژه علمای برجسته ولایت سرپل در برابر اشغال قشون سرخ شوروی، معرفی شد و سخنرانان از علامه شهید سید اسماعیل بلخی (ره) به عنوان منادی بیداری و آزادی در کشور یاد کردند.

علمای برجسته ولایت سرپل در این مراسم از مبارزات مجاهدین و روحانیون کشور در برابر اشغالگری‌های شوروی تمجید و استقبال کردند و گفتند: «مبارزین راه حق علیه اشغالگری و تجاوز ارتش سرخ شوروی با ایمان پایداری کردند و صفحه زرینی در تاریخ مقاومت اسلام رقم زدند».

مباحثی چون علمیت، آگاهی، بیداری، ظلم‌ستیزی و ابعاد مختلف شخصیت علامه شهید سید اسماعیل بلخی (ره) نیز در این مراسم بررسی شد و از ایشان به عنوان شاعر اندیشه و عمل‌گرا، منادی عدالت و آزادی در کشور یاد شد.

مدرسه علمیه امام زاده یحیی (ع) یکی از مراکز دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی مشهور در شمال کشور است و همه ساله در آن از مناسبت‌های دینی و ملی تجلیل می‌شود.
https://avapress.net/vdcb05bf5rhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما