تاریخ انتشار :جمعه ۷ سنبله ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 326801
حمله به افغانستان پیامدهای ناگواری برای پاکستان خواهد داشت
وزارت دفاع امارت اسلامی در واکنش به حمله هوایی نیروهای پاکستانی بر مناطق مرزی ننگرهار و خوست، که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد، این اقدام را «ظالمانه و وحشیانه» خوانده و هشدار داد که چنین حملاتی پیامدهای ناگوار برای پاکستان در پی خواهد داشت.
خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ کابل: وزارت دفاع امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای حمله هوایی نیروهای پاکستانی به خاک افغانستان را به شدت محکوم کرد. در این اعلامیه آمده است: «حمله طیارات پاکستانی به خاک کشور که منجر به شهادت زنان و کودکان ملکی گردید را به شدت محکوم می‌کنیم. چنین اقدامات ظالمانه و وحشیانه به نفع هیچ کس نبوده؛ بلکه سبب افزایش فاصله میان دو ملت مسلمان و گسترش نفرت بین دو طرف می‌گردد. این‌گونه اعمال بی‌مسئولیت عواقب خواهد داشت.»
 
این واکنش در حالی مطرح می‌شود که چهارشنبه شب گذشته هواپیماهای بدون‌سرنشین ارتش پاکستان مناطقی از ولایت‌های ننگرهار و خوست را هدف قرار دادند. در نتیجه این حملات، سه غیرنظامی به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
وزارت امور خارجه نیز در پی این حملات سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و یادداشت اعتراضی رسمی را به وی تسلیم نموده است. در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که «حملات ارتش پاکستان بر بخش‌هایی از خط فرضی دیورند و هدف قرار دادن مردم ملکی، نقض آشکار حریم افغانستان بوده و از سوی امارت اسلامی به شدت محکوم می‌گردد.»
امارت اسلامی تأکید کرده است که تکرار چنین حملات بی‌مسئولیتانه پیامدهای جدی و زیانباری برای پاکستان خواهد داشت و خواستار توقف فوری این اقدامات شده است.
 
https://avapress.net/vdchv-nxz23ni6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما