خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ کابل: وزارت دفاع امارت اسلامی با نشر اعلامیهای حمله هوایی نیروهای پاکستانی به خاک افغانستان را به شدت محکوم کرد. در این اعلامیه آمده است: «حمله طیارات پاکستانی به خاک کشور که منجر به شهادت زنان و کودکان ملکی گردید را به شدت محکوم میکنیم. چنین اقدامات ظالمانه و وحشیانه به نفع هیچ کس نبوده؛ بلکه سبب افزایش فاصله میان دو ملت مسلمان و گسترش نفرت بین دو طرف میگردد. اینگونه اعمال بیمسئولیت عواقب خواهد داشت.»
این واکنش در حالی مطرح میشود که چهارشنبه شب گذشته هواپیماهای بدونسرنشین ارتش پاکستان مناطقی از ولایتهای ننگرهار و خوست را هدف قرار دادند. در نتیجه این حملات، سه غیرنظامی به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
وزارت امور خارجه نیز در پی این حملات سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و یادداشت اعتراضی رسمی را به وی تسلیم نموده است. در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که «حملات ارتش پاکستان بر بخشهایی از خط فرضی دیورند و هدف قرار دادن مردم ملکی، نقض آشکار حریم افغانستان بوده و از سوی امارت اسلامی به شدت محکوم میگردد.»
امارت اسلامی تأکید کرده است که تکرار چنین حملات بیمسئولیتانه پیامدهای جدی و زیانباری برای پاکستان خواهد داشت و خواستار توقف فوری این اقدامات شده است.