تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ سنبله ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 327305
جمع‌آوری افراد دارای اختلالات روانی برای درمان توسط وزارت امر به معروف
وزارت امر به معروف، نهی از منکر و سمع شکایات اعلام کرده است که بر اساس حکم ویژه رهبر امارت اسلامی، مأموریت یافته تا افراد دارای اختلالات روانی را از مرکز و ولایات کشور جمع‌آوری کرده و جهت درمان به ریاست‌های هلال احمر تحویل دهد.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- کابل: این اقدام با هدف رسیدگی به وضعیت سلامت روانی افراد آسیب‌پذیر و جلوگیری از سرگردانی آنان در سطح شهرها صورت می‌گیرد.

وزارت مذکور از شهروندان خواسته است که در صورت مشاهده چنین افراد، از طریق شماره ۱۹۱ تماس بگیرند یا موضوع را به ریاست‌ها و آمریت‌های امر بالمعروف و نهی عن المنکر اطلاع دهند.

این برنامه در راستای اجرای احکام رهبر امارت اسلامی و تأمین نظم اجتماعی در کشور اعلام شده است.

هنوز جزئیاتی درباره نحوه درمان، مراکز پذیرش و نظارت بر روند صحی این افراد منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، چالش‌های سلامت روانی در کشور به دلیل جنگ‌های طولانی، فقر، مهاجرت و کمبود خدمات درمانی، به‌ویژه در مناطق محروم، به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است.
https://avapress.net/vdchvqnxm23nixd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما