خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل: دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز (شنبه، ۱۲ میزان) با نشر خبرنامهای گفته که مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در دیدار با مسئولان این پروژه گفت که بودیجه اختصاص یافته باید به گونه مؤثر مصرف گردد تا نتایج آن برای مردم و دهاقین مفید واقع شود و فعالیتها واقعی بوده نه نمایشی.
به گفته مسئولان این پروژه، برنامه یادشده سهساله بوده و مجموع بودیجه آن ۲۲ میلیون پوند میباشد که در مرحله نخست شش میلیون پوند آن طی ده ماه توسط موسسه افغان اید و شرکای آن از جمله «سیف د چلدرن»، «کانسرن»، «ورلد واید» و «تی. ال. او» تطبیق میشود.
در مرحله اول، حدود ۷۶۰۰ نفر به گونه مستقیم از این پروژه مستفید خواهند شد و زمینه اشتغالزایی برای آنان فراهم میگردد. فعالیتهای عمده این مرحله شامل تشکیل کمیته مدیریت آبریزه، کندنکاری ترینجها بر اساس کانتور، ساخت پلکهای گیبیونی و سنگی، غرس نهالهای مثمر و غیرمثمر، ایجاد سیستم آبیاری در آبریزهها و آبیاری منظم نهالها میباشد.
رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تأکید کرده است که با تشویق موسسات ملی و بینالمللی، فرصتهای بیشتر کاری و فعالیتهای مؤثر در بخشهای زراعت، آبیاری و مالداری در کشور فراهم خواهد شد.