تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ قوس ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 340640
عراقچی: اراده ملت ایران با بمباران ازبین نمی‌رود/ امریکا در هیچ‌چیزی صادق نبوده است
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تداوم جنگ روانی و تهدیدات نظامی اسرائیل و امریکا، گفت تخریب زیرساخت‌ها شاید ممکن باشد، اما دانش، فناوری و اراده ملت ایران با حمله نظامی و فشار تحریم‌ها از بین نمی‌رود. عراقچی با یادآوری ناکامی تحریم‌ها و بی‌اعتمادی عمیق به امریکا، تصریح کرد با وجود این بدعهدی‌ها، جمهوری اسلامی همچنان دیپلماسی و راه‌حل مذاکره‌شده را تنها مسیر منطقی حل اختلافات می‌داند.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با مستند شبکه الجزیره درباره جنگ ۱۲ روزه گفت: ما هم زیاد می شنویم که رژیم اسراییل  ممکن است مجددا دست به حمله بزند. جنگ روانی بخشی از جنگ واقعی است و به نظر می‌رسد که آن‌ها  فعلا روی جنگ روانی در حال کار هستند و اینکه یک واهمه و التهابی را در کشور ایجاد کنند که این بخشی از یک جنگ کلی‌تر است.

وی افزود: این البته به این معنی نیست که ما احتمال جنگ را نادیده می‌گیریم، ما آمادگی کامل داریم، نیروهای مسلح و مردم ما آمادگی دفاع از کشور را در هر شرایطی دارند.

عراقچی در عین حال گفت: این بدان معنا نیست که ما خواهان جنگ نیستیم، بلکه خواهان حل مسائل از طریق دیپلماسی هستیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره حمله امریکا و اسرائیل به ایران و اینکه چگونه می‌خواهید با قدرت نظامی امریکا مقابله کنید؟ بیان کرد: ممکن است که ساختمان‌ها و تجهیزات را با بمباران بتوانید از بین ببری ولی تکنولوژی را از طریق حمله نظامی نمی‌توان از بین برد و دانش را نمی‌توان با بمب‌ها از اذهان خارج کرد. از همه این‌ها مهم تر اینکه اراده یک ملت را نمی‌توان از طریق بمباران از بین برد.

وی بیان کرد: قبل از تهدیدات و حمله نظامی تحریم‌ها را انتخاب کردند، برای سالیان طولانی مردم ایران را تحریم کردند، اما  هیچ مشکلی حل نشد هیچ راه‌حلی جز یک راه‌حل مذاکره شده و دیپلماتیک برای حل مسائل موجود، وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که قبل از حمله اسرائیل در حال مذاکره با امریکا بودید و آیا به امریکا اعتماد دارید؟ گفت: هیچ وقت به امریکا به عنوان یک مذاکره کننده صادق اعتماد نکرده‌ایم، امریکا در هیچ چیزی صادق نبوده است و به نظر من هیچ کسی نمی‌تواند به امریکا اعتماد کند، ولی این نمی تواند مانع از آن شود که دیپلماسی را انتخاب نکنید.

وزیر خارجه ایران درباره اظهارات ترامپ خاطرنشان کرد: اینکه حالا ایران در یک موقعیت بزرگ و با عظمت هست یا نیست به خود مردم ایران مربوط می‌شود. توصیه می‌کنم امریکا به مردم ایران و به نظامی که مردم ایران برای خودشان انتخاب کرده‌اند، احترام بگذارد.
https://avapress.net/vdcee78x7jh8epi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما