خبرگزاری صدای افغان(آوا) - سرویس بین الملل: «ياسر حسين العيساوی» هشدار داد که هر گونه جنگ میان امریکا و جمهوری اسلامی ایران، از نظر اقتصادی و امنیتی برای عراق و کل منطقه، فاجعه خواهد بود.
العیساوی در گفتوگو با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: الحشد الشعبی حامی حق است و امریکا را یک طرف متجاوز به ایران میداند.
وی گریزی هم به پرونده تروریستهای داعش زد و تأکید کرد: سه هزار تروریست داعشی از اردوگاه الهول فرار کردهاند که حضور آنها برای امنیت داخلی سوریه و عراق خطرناک است.
این مقام الحشد با اشاره به اینکه درباره امنیت مرزهای عراق هیچ نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: برخی از جریانهای سیاسی با الحشد الشعبی دشمنی میکنند؛ این گروهها با پروژههای امریکا همسو هستند. حضور ما و گروههای مقاومت برای اخراج نیروهای بیگانه بسیار حیاتی است.
العیساوی خبر داد که پس از جنگ ایران و اسرائیل، امریکا هم پیامهای تهدیدآمیزی به الحشد فرستاده و گفت که گروههای مقاومت را هدف قرار خواهد داد.
وی در ادامه گفت: «برخی گروههای سیاسی با طرح امریکا برای تجزیه عراق همسو شدهاند؛ امریکا با الحشد دشمنی میکند؛ زیرا این سازمان در برابر پروژه تجزیه عراق ایستادگی کرد.
این مقام الحشد ضمن انتقاد از ممانعت امریکا درباره خرید سلاحهای روس توسط عراق، در پایان تصریح کرد: امریکا و اسرائیل تصمیم گرفتهاند که اجازه ندهند ارتش عراق به سلاحهای پیشرفته و مدرن مجهز شود.