تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دلو ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 346376
دیدار معین وزارت نفت ایران با معین ترانسپورت کشور / تأکید بر رفع موانع سوخت و تسهیل تردد موترهای باربری
معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با معاون ترانسپورت جاده‌ای وزارت ترانسپورت و هوانوردی دیدار کرد. در این نشست، طرفین بر رفع چالش‌های سوختی رانندگان افغان، کاهش زمان توقف در مرزها و تقویت همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان کلیدی‌ترین بخش تجارت میان دو کشور تأکید کردند.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز (شنبه، ۲۵ دلو) با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد که عبدالسلام حیدری، معاون ترانسپورت جاده‌ای وزارت ترانسپورت و هوانوردی، با سیدعلی‌محمد موسوی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو نمود.

در این نشست، دو طرف پیرامون تقویت همکاری‌های ترانزیتی و رفع موانع موجود پیش روی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور تبادل نظر کردند.

آقای حیدری با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین شریک تجاری افغانستان، خواستار همکاری جدی تهران برای حل مشکلات مربوط به تأمین سوخت رانندگان کامیون‌های افغان شد.

در مقابل، سیدعلی‌محمد موسوی با تأکید بر اهمیت نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در توسعه تجارت دوجانبه، آمادگی وزارت نفت ایران را برای رسیدگی به مشکلات رانندگان هر دو طرف، به‌ویژه در حوزه تأمین سوخت، اعلام کرد.

طرفین همچنین بر عزم مشترک برای تسهیل تردد ناوگان، کاهش زمان توقف کامیون‌ها در مرزهای مشترک و رفع سایر چالش‌های فنی تأکید ورزیدند.

 
 
https://avapress.net/vdcgu39w3ak9tw4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما