خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ مزارشریف: مسئولان صحی هشدار میدهند که با افزایش تماس مردم با حیوانات در روزهای عید، خطر شیوع این ویروس نیز بیشتر میشود؛ ویروسی که میتواند در موارد شدید، سبب خونریزی داخلی و حتی مرگ شود.

این کمپاین به مدت یک روز در نقاط مختلف شهر مزارشریف و ولسوالیهای بلخ برگزار شده و هدف آن آگاهیدهی به شهروندان درباره راههای انتقال، علائم و روشهای پیشگیری از تب کانگو عنوان شده است.

مسئولان ریاست صحت عامه بلخ از شهروندان خواستهاند هنگام خرید، ذبح و تماس با حیوانات، اصول صحی را رعایت کرده و از دستکش، ماسک و وسایل محافظتی استفاده کنند.
تب کانگو یک بیماری ویروسی خطرناک است که از طریق حیوانات و کنهها به انسان منتقل میشود. سردرد، تب شدید، درد عضلات و کمر، تهوع، گلودرد و در موارد شدید خونریزی از بینی و سایر بخشهای بدن، از علائم این بیماری گفته شده است.

داکتران تأکید میکنند که مراجعه سریع به مراکز صحی در صورت مشاهده علائم، میتواند از گسترش و خطرات جدی این بیماری جلوگیری کند.