تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 355253
زنگ خطر «تب کانگو» در بلخ؛ آغاز کمپاین آگاهی‌دهی همزمان با نزدیک‌شدن عید قربان
همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و افزایش خرید و فروش مواشی، ریاست صحت عامه ولایت بلخ همراه با شماری از نهادهای صحی، کمپاین آگاهی‌دهی درباره ویروس خطرناک «تب کانگو» را در شهر مزارشریف و ولسوالی‌های این ولایت آغاز کرده است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ مزارشریف: مسئولان صحی هشدار می‌دهند که با افزایش تماس مردم با حیوانات در روزهای عید، خطر شیوع این ویروس نیز بیشتر می‌شود؛ ویروسی که می‌تواند در موارد شدید، سبب خونریزی داخلی و حتی مرگ شود.

این کمپاین به مدت یک روز در نقاط مختلف شهر مزارشریف و ولسوالی‌های بلخ برگزار شده و هدف آن آگاهی‌دهی به شهروندان درباره راه‌های انتقال، علائم و روش‌های پیشگیری از تب کانگو عنوان شده است.

مسئولان ریاست صحت عامه بلخ از شهروندان خواسته‌اند هنگام خرید، ذبح و تماس با حیوانات، اصول صحی را رعایت کرده و از دستکش، ماسک و وسایل محافظتی استفاده کنند.
تب کانگو یک بیماری ویروسی خطرناک است که از طریق حیوانات و کنه‌ها به انسان منتقل می‌شود. سردرد، تب شدید، درد عضلات و کمر، تهوع، گلودرد و در موارد شدید خونریزی از بینی و سایر بخش‌های بدن، از علائم این بیماری گفته شده است.

داکتران تأکید می‌کنند که مراجعه سریع به مراکز صحی در صورت مشاهده علائم، می‌تواند از گسترش و خطرات جدی این بیماری جلوگیری کند.
 
https://avapress.net/vdcammnee49nmu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما