تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 355516
گسترش همکاری‌های ریلی افغانستان و ازبکستان؛ ظرفیت بندر حیرتان افزایش می‌یابد
معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء در دیدار با رئیس عمومی اداره راه‌آهن ازبکستان، بر توسعه همکاری‌های تخنیکی و زیربنایی در بندر حیرتان تأکید کرد. بر اساس این دیدار، قرار است یک خط جدید راه‌آهن و چندین گدام تخلیه و بارگیری در ایستگاه نایب‌آباد ساخته شود؛ اقدامی که به افزایش ظرفیت بندر حیرتان و تسهیل روند تجارت کمک خواهد کرد.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل: دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء از دیدار ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی این ریاست‌، امروز پنجشنبه ۳۱ ثور سال ۱۴۰۵ خورشیدی در ولایت بلخ با رئیس عمومی اداره راه‌آهن جمهوری ازبکستان خبر داده است.

در این دیدار، مسئولان ازبکستانی اعلام کردند که در نظر دارند در ایستگاه نایب‌آباد یک خط جدید راه‌آهن به طول یک‌ونیم کیلومتر احداث کرده و در امتداد آن، چندین گدام برای تخلیه و بارگیری کالاها ایجاد کنند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء ضمن استقبال از این طرح، به مسئولان وزارت فواید عامه هدایت داده تا امور تخنیکی و ساختمانی پروژه را به‌گونه مشترک با جانب ازبکستان پیش ببرند.

براساس معلومات ارائه‌شده، با تکمیل این پروژه، ظرفیت بندر حیرتان افزایش یافته و سهولت‌های بیشتری برای تاجران و روند انتقالات تجاری فراهم خواهد شد.
https://avapress.net/vdccspq1e2bqpp8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما