خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ سرویس بین الملل: «رافائل وارناک» سناتور دموکرات امریکایی در پیامی درشبکه اجتماعی ایکس نوشت: سنا گام مهمی در مسیر پایان دادن به جنگ غیرقانونی ترامپ علیه ایران برداشته است.
این سناتور امریکایی در ادامه اضافه کرد: این جنگ به شدیدترین شکل شکست خورده است. من قول می دهم که همچنان این رئیس جمهور را پاسخگو نگه دارم. همکاران جمهوریخواه من نیز باید همین کار را (علیه دولت ترامپ) انجام دهند.
این در حالی است که سنای امریکا روز سهشنبه به قطعنامهای رأی داد که خواستار محدودیت اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیسجمهور این کشور است.
این اولین بار در طول جنگ امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است که مجلس سنای امریکا موفق به تصویب این قطعنامه تا این مرحله شده است.
سنای امریکا پیش از این ۷ بار در تصویب این قطعنامه شکست خورده بود.
بر اساس این قطعنامه، ترامپ ملزم به پایان جنگ خواهد بود، مگر اینکه مجوز کنگره را برای ادامه جنگ کسب کند.
این قطعنامه، با حمایت ۴ سناتور جمهوریخواه و تقریباً تمام دموکراتها مواجه شد.
حالا باید این قطعنامه در مجلس نمایندگان امریکا نیز به تصویب برسد، هرچند ترامپ میتواند آن را وتو بکند.