تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 355914
مقام ایرانی: اداره تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ بازنمی‌گردد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با تاکید بر اینکه اداره تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ باز نخواهد گشت، تصریح کرد که این تنگه تحت مدیریت ایران است.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: «ابراهیم رضایی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت که توپ در زمین امریکاست و آنها باید شرایط ایران، از جمله پایان جنگ، پرداخت غرامت و لغو تحریم‌ها را بپذیرند.

رضایی به شبکه الجزیره مباشر گفت که ایران درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود با امریکا مذاکره نکرده‌ است.

وی گفت: ما در حال مذاکره برای به رسمیت شناختن حق ایران برای داشتن یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستیم.

این نماینده مجلس ایران تصریح کرد: امریکا فاقد توانایی انجام یک عملیات نظامی موفق علیه کشور ماست و چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر شرایط ما ندارد.

رضایی اظهار داشت: ایران از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و امریکا ضعیف است و چاره‌ای جز پذیرش شروط ما ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران خواهان پیروزی در این جنگ به هر بهایی هستند، گفت که بسیاری از کشورهایی که اخیراً با ما تماس گرفته‌اند، ایران را چهارمین قدرت بزرگ جهان می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ایران تصریح کرد: مسدود کردن تنگه هرمز یک اقدام تبلیغاتی است و ما صادرات خود را به طور عادی انجام می‌دهیم، این تنگه
تحت مدیریت ایران است و ما می‌توانیم پس از پایان وضعیت جنگی، عبور و مرور را تسهیل کنیم.

رضایی تاکید کرد که اداره تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ خود باز نخواهد گشت.

وی گفت: ما قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را نداریم و امریکا بزرگترین بازنده این جنگ است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ایران اظهار داشت که توقف جنگ در همه تمامی جبهه‌ها از جمله شروطی است که ایران از ابتدای جنگ بر آن اصرار داشته است.
https://avapress.net/vdcezn8xejh8noi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما