تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 355924
کسب یک مدال نقره و چهار برنز توسط رزمی‌کاران افغانستان در رقابت‌های آسیایی MMA
تیم ملی هنرهای رزمی ترکیبی کشور در چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا (MMA) در ازبکستان، موفق به کسب یک مدال نقره و چهار مدال برنز شد.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس ورزشی: تیم ملی هنرهای رزمی ترکیبی کشور با ۱۳ ورزشکار، چهار مربی و یک هیئت در این رقابت‌ها اشتراک کرده بود.

این مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ ماه می ۲۰۲۶ در دو بخش «MMA سنتی» و «MMA مدرن» در شهر تاشکند برگزار شد و ورزشکاران کشورهای مختلف آسیایی در وزن‌های گوناگون با یکدیگر رقابت کردند.

درخشان‌ترین نماینده افغانستان در این رقابت‌ها سمیع‌الله حمیدی بود. این ورزشکار ۲۷ ساله در وزن منفی ۶۵ کیلوگرام پس از دو پیروزی برابر نمایندگان چین تایپه و منگولیا به دیدار نهایی راه یافت و در نهایت مدال نقره را به‌دست آورد.

حمیدی در دور نخست «چی‌لو لی» از چین تایپه را پس از سه راوند شکست داد و سپس «آدیا آنتانگرال» از منگولیا را ناک‌اوت کرد.

او در دیدار نهایی برابر حسن‌الدین نصرالدینوف از ازبکستان شکست خورد. به گفته مربیان و خود حمیدی، ضربه ورزشکار میزبان خطا بوده‌است، اما داوران و برگزارکنندگان رأی به پیروزی نماینده ازبکستان داده‌ اند.

چهار مدال برنز افغانستان را نیز احمدرضا ایماق، پرویز کاپیساوال، نصرت‌الله جلالی و احمد واسر مردان به‌ دست آورده‌ اند.

گفتنی است که تیم‌های رزمی کشور در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف مانند MMA و تکواندو در رقابت‌های آسیایی حضور داشته و موفق به کسب مدال‌هایی شده‌ اند. این روند نشان‌ دهنده توسعه تدریجی ورزش‌های رزمی و افزایش تجربه بین‌المللی ورزشکاران کشور است.
https://avapress.net/vdcf0tdmjw6dt1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما