خبرگزاری صدای افغان (آوا) ـ سرویس بینالملل: رسانههای صهیونیستی گزارش دادهاند که در پی حمله پهپادی حزبالله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، «ناهورای لازر» گروهبان ۱۹ ساله ارتش رژیم صهیونیستی کشته و یک نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شده است.
بر بنیاد این گزارشها، این حمله در حالی انجام شده که با وجود اعلام آتشبس میان دو طرف، تنشها در مرزهای جنوبی لبنان همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی نیز حملات و حضور نظامی خود را در برخی مناطق جنوب لبنان حفظ کرده است.
در ماههای اخیر، حملات متقابل میان حزبالله لبنان و رژیم صهیونیستی بارها سبب افزایش تلفات و نگرانی از گسترش درگیریها در منطقه شده است. ناظران امور معتقدند که ادامه تنشها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، میتواند وضعیت امنیتی منطقه را بیش از پیش پیچیده ساخته و خطر گسترش دامنه درگیریها را افزایش دهد.
به باور آگاهان مسائل منطقه، تداوم حملات متقابل میان حزبالله و رژیم صهیونیستی نشان میدهد که آتشبس موجود شکننده بوده و هرگونه حمله تازه میتواند زمینهساز تشدید بحران در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی شود. همچنین بررسیها نشان میدهد که افزایش تلفات نظامیان صهیونیست، فشارهای داخلی و سیاسی بر حکومت این رژیم را نیز افزایش داده است.