تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 356155
پاسخ موشکی آنی به تعرض آمریکا؛ سپاه پاسداران ایران، پایگاه هوایی مبدأ تجاوز را در هم کوبید
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای رسمی و فوری، از هدف قرار دادن قاطعانه و برق‌آسای یک پایگاه هوایی متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه خبر داد. این عملیات سنگین موشکی و پهپادی، در پاسخ به تعرض سحرگاه امروز جنگنده‌ها یا پرتابه‌های هوایی آمریکا به حومه فرودگاه بندرعباس این کشور صورت گرفته است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)_سرویس بین الملل: تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در حوزه خلیج فارس و دریای عمان با برخورد نظامی مستقیم و پاسخ آنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وارد فاز بی‌سابقه‌ای شد.

بر اساس بیانیه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سحرگاه امروز (پنجشنبه ۷ جوزا/خرداد ۱۴۰۵)، ارتش متجاوز ایالات متحده آمریکا در اقدامی تنش‌زا، با استفاده از پرتابه‌های هوایی (که احتمالاً پهپادهای تهاجمی یا موشک‌های کروز بوده‌اند)، نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بین‌المللی بندرعباس را هدف قرار داد. این تعرض نظامی که نقض آشکار حریم هوایی و تمامیت ارضی ایران به شمار می‌رود، بلافاصله با فعال شدن سامانه‌های پدافندی و رصدهای استخباراتی مواجه شد.

سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که کادرهای موشکی و پهپادی نیروی هوافضا، بلافاصله پس از شناسایی دقیق منشأ حمله، عملیات انتقام‌جویانه خود را کلید زدند. در ساعت ۴:۵۰ بامداد امروز، پایگاه هوایی اصلی ارتش آمریکا در منطقه که به عنوان مبدأ و فرستنده این پرتابه‌های متجاوز به خاک ایران استفاده شده بود، آماج حملات دقیق و پرحجم موشکی قرار گرفت که خسارات سنگینی به زیرساخت‌های نظامی آن وارد آورده است.

در بخش پایانی بیانیه سپاه پاسداران آمده است: این عملیات برق‌آسا، تنها یک هشدار جدی و ملموس به دشمن متجاوز است تا بداند دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران بر پایه "پاسخ آنی" استوار بوده و هیچ تعرضی بدون مجازات نخواهد ماند. در صورت تکرار هرگونه حماقت یا خطای محاسباتی از سوی واشنگتن، واکنش‌های بعدی ما به مراتب قاطع‌تر، ویرانگرتر و گسترده‌تر خواهد بود و مسئولیت حقوقی و نظامی تمامی عواقب آن بر عهده رژیم متجاوز آمریکا است.
https://avapress.net/vdccpeq1p2bqps8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما