تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 356186
باقری: منطقه ما بدون آمریکا باثبات‌ترین نقطه جهان خواهد بود
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است: هیچ مشکلی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه ما وجود ندارد، بلکه آنچه که اکنون مشکل منطقه است، دخالت آمریکا و حضور و نفوذ صهیونیست‌ها است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: علی باقری، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است: جنگ اخیر نشان داد که تنگه هرمز مسیری برای تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد؛ در چنین شرایطی، ایران به عنوان حاکمیت مستقل حق دارد که از امنیت و حاکمیت ملی خود صیانت کند و اجازه نقض و تهدید آن را ندهد.

علی باقری تصریح کرده: دلیل پیروزی ایران و ایستادگی‌اش در برابر تحریم‌های غیرقانونی یا تجاوزات نظامی، در توانمندی‌های داخلی و پشتیبانی ملت ایران نهفته است.

وی به ریشه ناامنی در منطقه اشاره کرد و علت اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه را حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته است. 

باقری بار دیگر بر آزادسازی بدون و قید شرط دارایی های ایران تاکید کرده و گفت: دارایی‌های مسدودشده ایران که به صورت غیرقانونی بلوکه شده‌اند، باید بدون هیچ‌گونه قید و شرطی آزاد شوند.

وی بر پایان جنگ در تمامی جبهه‌ها تاکید کرد و گفت : پایان دادن به جنگ در تمامی جبهه‌ها، از جمله لبنان، یکی از اصول اساسی در مذاکرات یا هرگونه توافق احتمالی است.

باقری در واکنش به تهدیدات ترامپ علیه سلطنت عمان نیز گفت: ایران در تعامل با تمامی کشورهای همسایه، بر پایه ارزش‌های امانتداری(صداقت)، عدالت و گفتگو عمل می‌کند.
 
https://avapress.net/vdcg739w3ak9nq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما