خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: سخنگوی وزارت خارجه ایران تهدید وزیر خزانهداری آمریکا به اعمال تحریم علیه عمان، متعاقب تهدید قبلی به «منهدم کردن» عمان را تلاش برای باجگیری از یک دولت مستقل عضو سازمان ملل متحد و نشانه دیگری از ورشکستگی اخلاقی سامانه حکمرانی و سیاستورزی در آمریکا دانسته و محکوم کرده است.
بقائی خاطرنشان کرده است: تهدید به اعمال تحریم علیه عمان به بهانهای واهی، اقدامی مطلقا غیرقانونی و مغایر با اصول بنیادین منشور ملل متحد و حقوق بینالملل است و جامعه جهانی میبایست با واکنش مسئولانه در قبال این رویکرد، مانع از عادیسازی فزاینده نقض هنجارهای حقوقی بینالمللی شود.
گفتنی است که اخیرا ترامپ عمان را به دلیل آنچه همراهی با ایران و سازوکار کنترل تنگه هرمز خواند به حمله نظامی تهدید کرد.