تاریخ انتشار :شنبه ۹ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 356295
منبع لبنانی: نشست واشنگتن میان لبنان و رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه پایان یافت
یک منبع لبنانی اعلام کرد مذاکرات مستقیم میان هیئت نظامی لبنان و رژیم صهیونیستی در ساختمان پنتاگون بدون دستیابی به نتیجه مشخص پایان یافت؛ زیرا طرف صهیونیستی هیچ‌یک از مطالبات مطرح‌شده از سوی لبنان را نپذیرفت.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: یک منبع رسمی لبنانی به شبکه المیادین اعلام کرد که هیئت نظامی مذاکره‌کننده لبنان در نشست پنتاگون نتوانسته به خواسته خود برای برقراری آتش‌بس واقعی دست یابد.

به گفته این منبع، هیئت نظامی لبنان در جریان مذاکرات بر ضرورت توقف آتش‌بس پافشاری کرده، اما با مخالفت مکرر طرف اسرائیلی روبه‌رو شده است.

این منبع همچنین افزود هیئت اسرائیلی با خروج از اراضی اشغالی لبنان مخالفت کرده و بر «خلع سلاح حزب‌الله» اصرار داشته است.

هیئت نظامی لبنان به ریاست برید جنرال جورج رزق‌الله، مدیر عملیات ارتش لبنان روز جمعه در ساختمان وزارت جنگ امریکا (پنتاگون) با هیئت اسرائیلی به سرکردگی «آمیچای لوین»، رئیس بخش استراتژیک در اداره برنامه‌ریزی ارتش اسرائیل، دیدار و مذاکره کرد.

این نشست پس از تمدید ۴۵ روزه آتش‌بس (در ۱۵ مه) و به عنوان پیش‌درآمدی برای دور بعدی مذاکرات سیاسی (۲ و ۳ جون در وزارت خارجه امریکا) برگزار شد.

همچنین این نخستین نشست مستقیم نظامی دو طرف پس از دهه‌ها است که با میانجی‌گری امریکا برگزار شد که در ادامه دیدارهای مستقیم سیاسی انجام می‌شود؛ مذاکراتی که حزب‌الله لبنان آن را «حماقت» و «امتیاز دادن مجانی به دشمن« توصیف کرده است.

اما مذاکرات روز جمعه در حالی برگزار شد که ارتش اشغالگر اسرائیل حملات خود را به جنوب و شرق لبنان و همچنین ضاحیه جنوبی بیروت گسترش داده است. نتانیاهو نیز اعلام کرده که عملیات فراتر از «منطقه بافر» و حتی در بیروت و دره بقاع ادامه دارد.

مجموع این شرایط باعث شده حزب‌الله لبنان، هرگونه ادعای آتش‌بس را رد کرده و آن را صرفا یک پوشش سیاسی برای ادامه جنایات اشغالگران بداند.

در این راستا شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخرین بیانیه خود ضمن انتقاد از مذاکرات مستقیم لبنان و اسرائیل گفته بود که در لبنان هیچ آتش‌بسی برقرار نیست.

او تأکید کرد: آنچه وجود دارد تجاوز مستمر اسرائیلی-امریکایی است. لبنان طرف مورد تجاوز است و این لبنان است که برای حفظ امنیت و حاکمیت خود به تضمین نیاز دارد».

یک مقام ارشد حزب‌الله نیز روز گذشته به شبکه الجزیره گفت که تشدید حملات و اقدامات رژیم اسرائیل، دامنه جنگ را گسترش می‌دهد و نشان‌دهنده بی‌فایده بودن مذاکرات مستقیم است.

وی همچنین گفت که دولت لبنان باید موضعی قاطع اتخاذ کند و در قبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی، بی‌طرفی را کنار بگذارد.
https://avapress.net/vdchw-nxm23nmid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما