خبرگزاری صدای افغان(آوا)-کابل: این نهاد روز شنبه (۹ جوزا) در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تأکید کرده که برای جلوگیری از افزایش بیماریها پس از سیلاب، شهروندان باید دستورالعملهای بهداشتی را جدی بگیرند.
در این پیام آمده است که استفاده از آب آشامیدنی سالم، ترجیحاً آب جوشدادهشده، و شستوشوی مکرر دستها از مهمترین راههای کاهش خطر ابتلا به بیماریها محسوب میشود.
سازمان جهانی صحت هشدار داده است که آلودگی منابع آب در مناطق سیلابزده میتواند وضعیت صحی باشندگان را بهگونه قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
در پی سیلابهای اخیر در شماری از ولایتهای افغانستان، باشندگان مناطق آسیبدیده در بدخشان، تخار، هرات، ننگرهار، غور، نورستان، کنر، بغلان، کندز، بادغیس و فاریاب از مشکلات دسترسی به آب آشامیدنی سالم و افزایش نگرانیها درباره شیوع بیماریهای مختلف خبر دادهاند.