تاریخ انتشار :شنبه ۹ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 356320
هشدار سازمان جهانی صحت درباره خطر بیماری‌ها پس از سیلاب‌ها در افغانستان
سازمان جهانی صحت در بخش افغانستان اعلام کرده است که آب‌های آلوده ناشی از سیلاب می‌تواند زمینه شیوع بیماری‌های مختلف را فراهم کند و رعایت نکات صحی پس از حوادث طبیعی ضروری است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)-کابل: این نهاد روز شنبه (۹ جوزا) در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تأکید کرده که برای جلوگیری از افزایش بیماری‌ها پس از سیلاب، شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

در این پیام آمده است که استفاده از آب آشامیدنی سالم، ترجیحاً آب جوش‌داده‌شده، و شست‌وشوی مکرر دست‌ها از مهم‌ترین راه‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها محسوب می‌شود.

سازمان جهانی صحت هشدار داده است که آلودگی منابع آب در مناطق سیلاب‌زده می‌تواند وضعیت صحی باشندگان را به‌گونه قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

در پی سیلاب‌های اخیر در شماری از ولایت‌های افغانستان، باشندگان مناطق آسیب‌دیده در بدخشان، تخار، هرات، ننگرهار، غور، نورستان، کنر، بغلان، کندز، بادغیس و فاریاب از مشکلات دسترسی به آب آشامیدنی سالم و افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع بیماری‌های مختلف خبر داده‌اند.
https://avapress.net/vdcgx39wzak9nw4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما