خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه ایران در نشست مجازی مجلس شورای اسلامی این کشور که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود گفت: سومین سال مجلس دوازدهم را در حالی آغاز می کنیم که یاد و خاطره رهبر شهید امت، حضرت آیت الله العظمی خامنهای(رضوان االله تعالی علیه) با ماست و هنوز فقدان این رهبر عظیم الشأن و پدر امت را باور نمیکنیم. فقیهی که با رهبری حکیمانه و فرماندهی مدبرانه و مقتدرانهاش در طول ۳۷ سال رهبری انقلاب اسلامی پایه گذار ایران قوی، مستقل و مقتدر شد و به ما آموخت مقابل زورگویی و تهدید، ذرهای سر خم نکنیم و با مشت های گرهکرده مقابل خصم تا آخرین قطره خون مبارزه کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه رهبری که ما خود را جانفدایش می دانستیم، جانفدای ایران شد و با خون مطهرش ملتی را مبعوث کرد تا آن طور که پیامبرگونه فرموده بود، کار را مردم تمام کنند، اظهار داشت: آنچه این روزها در ایران عزیز و مقتدر شاهد هستیم، از میدانهای نبرد موشکی و دریایی تا خیابان هایی که به تسخیر مردم ایران درآمده، همه و همه نتیجه مدیریت و رهبری قائد شهید امت است.
وی اضافه کرد: هر سال این روزها که میشد دل به دیدار صمیمانه و راهبردی با ایشان خوش میکردیم و برای یک سال تلاش و مجاهدت در سنگر قانونگذاری آماده میشدیم اما هرقدر ازدستدادن امام شهید برایمان سخت و دیدن جای خالی ایشان برایمان جانکاه است ولی دلگرم به مدیریت و رهبری خلف صالح ایشان، حضرت آیت االله سیدمجتبی حسینی خامنه ای(حفظه االله) هستیم و پیامها و رهنمودهای ایشان علاوه بر اینکه نقشه راه همه ماست، تسکین کننده دلهای ما در فراق امام شهید نیز هست.
پیام رهبر انقلاب را چراغ راه آینده و نقشه راه مجلس دوازدهم میدانیم
قالیباف همچنین تصریح کرد: همینجا باید از پیام راهبردی و دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر و تأکید کنم که ما نمایندگان این پیام را چراغ راه آینده و نقشه راه مجلس دوازدهم میدانیم و برکت عمر، زندگی و کار خود را در تبعیت از ولی فقیه می دانیم و با همه وجود برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.
تا حقوق ملت ایران را نگرفتهایم، هیچ توافقی را تأیید نمیکنیم
قالیباف همچنین با بیان اینکه آنچه در میدان نظامی و با موشکهای ما بهدستآمده با پشتیبانی و حمایت مردم بوده است و کار دیپلماسی این است که این پیروزیها را به دستاوردهای سیاسی و حقوقی تبدیل کند و وظیفه میدان خدمت این است که با پشتوانه این پیروزیها مسائل مردم را حل نماید، اظهار داشت: در این مسیر همانطور که بارها عرض کردهام سربازان میدان مبارزه دیپلماسی، هیچ اعتمادی به حرفها و وعدههای دشمن ندارند. آنچه برای ما ملاک است دستاوردهای عینی است که باید کسب کنیم تا در مقابل آن دست به انجام تعهدات خود بزنیم و تا اطمینان پیدا نکنیم که حقوق ملت ایران را گرفتهایم، هیچ توافقی را تأیید نخواهیم کرد.
رئیس قوه مقننه ایران در پایان با اشاره به اینکه تضمین این راهبرد، جان ماست که کف دست گرفتهایم تا نثار مردم ایران کنیم، ابراز داشت: به فضل الهی و با ایستادگی و قدرت نیروهای نظامی و مردم عزیز و مبعوث شده ایران در کنار مجاهدتهای مدیران و مسئولان برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، من اطمینان دارم که از این جنگ بزرگ با پیروزی خارج خواهیم شد و همان گونه که امام شهید ما در هفتههای پایانی عمر شریفشان فرمودند: «بهزودی زود، خداوند، احساس پیروزی را در دلهای همه مردم ایران رواج خواهد داد. وَ أُخْرَی تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ. انشاءالله.