تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : 356452
عمیق‌ترین تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در 25 سال اخیر
ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم حملات هوایی گسترده خود به لبنان، از آغاز تجاوز گسترده‌ای در ارتفاعات الشقیف و منطقه واد السلوقی در جنوب لبنان خبر داد.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: نیروهای صهیونیستی در جدیدترین تجاوز خود، قلعه تاریخی بوفورت (قلعه الشقیف)، یک دژ صلیبی در جنوب لبنان، را تصرف کردند و به این ترتیب عمیق‌ترین تهاجم آنها به خاک لبنان در بیش از یک ربع قرن را رقم زدند.

تسخیر این قلعه که در نزدیکی شهر نبطیه واقع شده است، پس از روزها نبرد شدید و حملات هوایی به روستاهای اطراف انجام شد.

ورود ارتش اشغالگر به قلعه الشقیف به این معنی نیست که نیروهای صهیونیستی از آتش مقاومت در امان هستند

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که نیروهای اشغالگر از سمت دیر میماس پیاده به قلعه بوفورت رسیده‌اند و  این پیشروی آنها را از تیررس آتش مقاومت دور نمی‌کند.

روز یکشنبه، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی پس از ورود به چهارمین ماه درگیری‌ها به قلعه بوفورت رسیدند و خاطرنشان کرد که این پیشروی به این معنی نیست که نیروهای اسرائیلی اکنون از آتش مقاومت در امان هستند.

این خبرنگار توضیح داد که این پیشروی اسرائیل طولانی‌ترین پیشروی در تاریخ درگیری با اشغالگران است و نیروهای اسرائیلی از طریق یک جاده فرعی از سمت دیر میماس، در قالب یک نیروی پیاده نظام، به این منطقه رسیده‌اند.

وی افزود که این منطقه تنها حدود ۳ کیلومتر با مرز فاصله دارد. در همین زمینه، خبرنگار المیادین گفت که مقاومت مواضع اشغالگران را در بخش‌های مختلف جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

قلعه الشقیف یا شقیف ارنون، قلعه‌ای تاریخی است که در نزدیکی شهر ارنون در جنوب لبنان واقع شده و بر فراز تپه‌ای سنگی مشرف به رودخانه لیطانی، دشت مرجعیون و منطقه نبطیه قرار دارد. موقعیت مرتفع آن، اهمیت استراتژیک قابل توجهی به آن می‌بخشد، زیرا بر بخش وسیعی از جنوب لبنان تسلط دارد و امکان نظارت بر جاده‌ها و مسیرهای اطراف را فراهم می‌کند.

ریشه‌های آن به دوره‌های تاریخی باستانی برمی‌گردد و صلیبیون در قرن دوازدهم، قبل از اینکه شاهد جنگ‌های پی در پی در طول قرن‌ها باشد، ساختار آن را گسترش دادند. اخیراً، نام آن با نبرد بوفورت در طول حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ پیوند خورده و به آن نماد تاریخی و نظامی خاصی بخشیده است.

گزافه‌گویی‌های کاتس و اسموتریچ
این در حالی است که «یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رجزخوانی خود مدعی شد: «نبرد در جنوب لبنان با تصرف قلعه بوفورت و نابودی نیروهای حزب الله به پایان نخواهد رسید.»

کاتس در اظهاراتی که ماهیت اشغالگری این رژیم را نشان می‌دهد گفت: ۲۶ سال پس از عقب‌نشینی، سربازان ما قلعه بوفورت را دوباره اشغال کرده‌اند.

وزیر جنگ این رژیم در مورد اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر تصرف قلعه استراتژیک بوفورت در جنوب لبنان، در اظهاراتی واهی ادعا کرد: این پیام روشنی برای دشمنان ماست که آنها مواضع استراتژیک خود را یکی پس از دیگری از دست خواهند داد.

کاتس افزود که تصرف قلعه به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انجام شده است و «این یکی از مهمترین نقاط استراتژیک برای محافظت از شهرهای جلیل است».
 
https://avapress.net/vdccpeq1i2bqp08.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما