خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امریکایی اعلام کرد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور درخصوص مذاکرات دیپلماتیک میان دو طرف با رئیسجمهور لبنان، میشل عون، و نخستوزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، گفتگو کرده است.
این مقام امریکایی گفت: «روبیو پیشنهاد داد که حزبالله تمام حملات خود به اسرائیل را متوقف کند، در مقابل اسرائیل از تشدید تنش در بیروت، پایتخت لبنان، خودداری کند.»
این مقام تصریح کرد که رئیسجمهور لبنان تلاش کرد این پیشنهاد را پیش ببرد، اما رئیس پارلمان این کشور مسئولیت آتشبس را متوجه اسرائیل دانست.
بری گفت: «من تعهد کامل و فوری مقاومت به آتشبس را تضمین میکنم، اما چه کسی اسرائیل را ملزم به توقف تجاوزاتش از زمین، دریا و هوا و تخریب قریهها میکند؟»
این تحولات در حالی رخ میدهد که تجاوزات اسرائیل به لبنان، جنوب آن و بقاع همچنان ادامه دارد و این حملات، آتشبس اعلام شده در تاریخ ۱۷ آپریل گذشته را نقض میکند. در مقابل، مقاومت به مقابله با این تجاوزات و پیشرویهای اسرائیل در جنوب این کشور ادامه میدهد. این وقایع همزمان با دور جدیدی از مذاکرات مستقیم نظامی لبنان و اسرائیل به میانجیگری امریکا در «پنتاگون» رخ میدهد.