تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 356511
موافقت واشنگتن با تشدید حملات به لبنان
در حالی که پایان دادن به جنگ در تمامی جبهه‌ها یکی از شروط اصلی ایران هم در آتش‌بس و هم در «یادداشت تفاهم» با واشنگتن بوده، رسانه‌های اسرائیلی از موافقت امریکایی‌ها با تشدید حملات علیه مردم لبنان خبر داده‌اند.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: روزنامه جروزالم پست افشا کرده که مقامات اسرائیلی تأییدیه‌های لازم را برای گسترش عملیات خود علیه لبنان از امریکا دریافت کرده‌اند. این در حالی است که مذاکرات مسئولان اسرائیلی و لبنانی و همچنین مذاکرات ایران و امریکا بر سر پایان جنگ در لبنان همچنان در جریان است.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات امریکایی نوشته که ایالات متحده «انتظار ندارد اسرائیل حملات مستمر یک سازمان تروریستی به غیرنظامیان خود را تحمل کند.» این مقام بدون اشاره به تجاوزات مداوم و سهمگین اسرائیل علیه لبنان، توپ را در زمین حزب‌الله انداخته و گفته که «سریع‌ترین راه برای کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان در هر دو طرف، توقف فوری حملات حزب‌الله است.»

امروز دوشنبه نیز نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو دستور حمله شدیدتر به ضاحیه لبنان را صادر کرده است. پیش از این در روز گذشته هم بی‌بی از دستور خود برای تشدید حملات علیه لبنان خبر داده و تأکید کرده بود که این فرآیند، زمان‌بر خواهد بود.

به نظر می‌رسد اسرائیل عمداً پس از ارائه یادداشت تفاهم ایران به امریکا، حملات خود به لبنان را تشدید کرده تا پیش از هرگونه توافق احتمالی، به اهداف اصلی خود در لبنان دست یابد.
https://avapress.net/vdcizqapzt1aww2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما