تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : 356539
در پی هشدار ایران؛ ترامپ: نیروهای (رژیم) اسرائیل به بیروت حمله نخواهند کرد
تنها ساعاتی پس از هشدار ایران برای تلافی در برابر هرگونه حمله رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت؛ ترامپ اعلام کرد که در یک گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او اطمینان داده که هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد و نیروهایی که در مسیر بودند نیز بازگردانده شده‌اند.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در توییتی اعلام کرد که در یک گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او اطمینان داده که هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد و نیروهایی که در مسیر بودند نیز بازگردانده شده‌اند.

ترامپ همچنین مدعی شده است که از طریق نمایندگان ارشد با حزب الله گفت‌وگوهای مؤثری انجام شده و بر سر آتش‌بس کامل توافق حاصل شده است.

وی افزوده است که رژیم صهیونیستی به حزب الله حمله نخواهد کرد و حزب‌الله نیز حمله‌ای علیه اسرائیل انجام نخواهد داد.

 رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است که توافق آتش‌بس در لبنان نهایی شده است.

 وی افزوده است که تمام نیروهای اسرائیلی که در مسیر بیروت قرار داشتند، پیش از این بازگردانده شده‌اند.

دونالد ترامپ همچنین بعد از عقب‌نشینی از حمایتش از حملات اسرائیل به لبنان مدعی شد که مذاکرات با ایران با سرعت بالایی ادامه دارد.

این ادعای رئیس دولت آمریکا از سوی حزب الله لبنان تا این لحظه تایید نشده است. همچنین ترامپ درباره ضرورت عقب‌نشینی رژیم اشغالگر صهیونیستی از مناطق اشغال شده در لبنان سخنی نگفته است. 

خبرنگار کانال ۱۳ رژیم اسرائیل در این زمینه گفته است: در دفتر نخست‌وزیری اسرائیل سکوت حاکم است و این واقعیت که یک رئیس‌جمهور آمریکا، هرچقدر هم که طرفدار اسرائیل باشد، اداره کشور را به دست دارد، باید برای همه ما مایه نگرانی باشد.
 
https://avapress.net/vdcipqap3t1aww2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما