خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل: رئیس اتاق تجارت و سرمایهگذاری کشور برای شرکت در دومین نشست بینالمللی «ترمز دیالوگ» و برگزاری مجموعهای از دیدارها و نشستهای اقتصادی، به اوزبیکستان سفر کرده است.
اتاق تجارت و سرمایهگذاری افغانستان با نشر خبرنامهای اعلام کرده است که هدف از این سفر، توسعه همکاریهای اقتصادی منطقهای، جذب سرمایهگذاری و تقویت روابط تجاری افغانستان با کشورهای منطقه میباشد.
براساس این خبرنامه، در حاشیه این نشست بینالمللی، دیدارهای دوجانبه و جلسات کاری متعددی با نمایندگان نهادهای اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف برگزار خواهد شد که محور اصلی آن، گسترش فرصتهای سرمایهگذاری، افزایش حجم مبادلات تجاری و تقویت همکاریهای اقتصادی است.
در همین حال، رسانههای ازبکستانی گزارش دادهاند که افغانستان از موضوعات مهم مورد بحث در این نشست خواهد بود و شرکتکنندگان درباره راههای توسعه همکاریهای اقتصادی و ترانزیتی با این کشور گفتوگو خواهند کرد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حضور افغانستان در چنین مجامع بینالمللی میتواند به تقویت جایگاه کشور در روند اتصال اقتصادی منطقه، جلب سرمایهگذاران و ایجاد فرصتهای تازه برای همکاریهای تجاری و ترانزیتی کمک کند.