خبرگزاری صدای افغان(آوا) - کابل: ملا محمد عیسی ثانی، وزیر فواید عامه، در سفر کاری خود به ولایتهای میدان وردک، بامیان، بغلان و پروان، همراه با شماری از رؤسا و انجنیران تخنیکی، از بخشهای مختلف شاهراه سالنگها و کمپهای شرکتهای قراردادی بازدید و ارزیابی کرد.
وزارت فواید عامه با نشر خبرنامهای اعلام کرده که وزیر فواید عامه در دیدار با مسئولان شرکتهای قراردادی تأکید نمود تمامی فعالیتهای برنامهریزیشده برای سال جاری باید پیش از فرارسیدن فصل سرما تکمیل شود تا زمینه رفتوآمد مصئون، معیاری و آسان برای شهروندان فراهم گردد.
بر اساس معلومات این وزارت، در حال حاضر کارهای عملی بازسازی در بخش سالنگ جنوبی جریان دارد و برای دو بخش دیگر پروژه نیز ماشینآلات، تجهیزات و امکانات تخنیکی مورد نیاز در ساحه مستقر شده است. وزیر فواید عامه به شرکتهای قراردادی هدایت داد تا کارهای عملی این بخشها را هرچه زودتر آغاز کرده و مطابق پلان تعیینشده پیش ببرند.
پروژه بازسازی شاهراه سالنگها در سه بخش شامل سالنگ شمالی، سالنگ جنوبی و مسیر دوشی–خنجان تطبیق میشود و به گفته مسئولان، فعالیتهای شامل پلان سال گذشته بهگونه کامل به پایان رسیده است.
مسئولان شرکتهای قراردادی نیز اطمینان دادهاند که تجهیزات و ماشینآلات مورد نیاز برای اجرای بخشهای باقیمانده پروژه فراهم بوده و آمادگی کامل برای آغاز و تکمیل کارها در کوتاهترین زمان ممکن وجود دارد.
در همین حال، رفتوآمد وسایط باربری و مسافربری در شاهراه سالنگها بهصورت عادی ادامه دارد و محدودیتی در تردد وسایط گزارش نشده است.
وزیر فواید عامه همچنان از روند ساخت چهار پل پایهدار در سالنگ جنوبی و پروژه سرک لین دوم بگرام–جبلالسراج بازدید کرده و بر اجرای تمامی امور ساختمانی مطابق مشخصات تخنیکی و انجنیری تأییدشده و با کیفیت مطلوب تأکید کرده است.
بر بنیاد معلومات ارائهشده، در مجموع ۹ پل در امتداد شاهراه سالنگها موقعیت دارد که در حال حاضر کار ساخت و بازسازی چهار پل در سالنگ جنوبی ادامه دارد. همچنین با کاهش سطح آب، روند ترمیم و بازسازی پلهای باقیمانده نیز آغاز خواهد شد.
همچنان ریاست حفظ و مراقبت شاهراه سالنگها بهمنظور تأمین مصئونیت رفتوآمد شهروندان، بخشی از مسیر سالنگ جنوبی را توسط پرسونل خود هموارسازی و قیرپاشی کرده است.