تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 356615
درگیری‌های تن‌به‌تن رزمندگان حزب الله با نظامیان اشغالگر در جنوب لبنان
براساس گزارش ها، درگیری شدید بین نیروهای حزب الله و نظامیان رژیم اشغالگر در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد. حزب الله لبنان ساعاتی پیش اعلام کرد که دشمن صهیونیستی برای پوشش عقب‌نشینی خود شهرک «رشاف» را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داده است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: حزب الله لبنان امروز تصاویری از حملات موشکی رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرمئیل، صفد و کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را در تاریخ 30-05-2026  منتشر کرد.

در همین حال وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به اطراف بیمارستان «جبل عامل»  4 نفر به شهادت رسیده و 127 نفر زخمی شده‌اند که 39 نفر از زخمی‌ها جزء کادر درمان بودند.

حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی از شب گذشته تا ساعت 3:00 بامداد امروز تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی را در منطقه «البالوع»، «القناطر» و «ورزشگاه» در شهرک «حداثا» هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار داده و اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حین عقب‌نشینی اشغالگران در ساعت 3:00 رزمندگان مقاومت اسلامی بمب دست‌ساز را در مقابل خودروی نظامی اشغالگران رژیم صهیونیستی منفجر کردند.

حزب الله لبنان اظهار داشت که دشمن صهیونیستی برای پوشش عقب‌نشینی خود شهرک «رشاف» را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

حزب الله تاکید کرد که این عملیات‌ ‌در دفاع از لبنان و مردم آن و در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به روستاها و تخریب خانه‌ها و شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام شده است.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم هم در تحلیلی راجع به هشدار روز گذشته ایران گفته است: موضع قاطع ایران بدان معناست که اگر ایالات متحده فوراً برای توقف حملات اسرائیل در لبنان مداخله نکند، اوضاع می‌تواند به چیزی حتی خطرناک‌تر تبدیل شود، به طوری که موشک‌های ایرانی به طور بالقوه تل‌آویو، حیفا، صفد و دیگر شهرهای اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهند.

وی افزوده: اگر اسرائیل از تهدید برای بمباران ضاحیه بیروت هم عقب نشینی کند، این به معنای تسلیم شدن خواهد بود که برابر است با پیروزی بزرگ برای ایران و محور مقاومت. نکته مسلم این است که اسرائیل دوباره در دام لبنان افتاده و از تکبر و اشتباهات گذشته خود درس نگرفته است و این اشتباهات را به ویژه بعد از حمله سال 1982 تکرار می‌کند.

عطولان تاکید کرده: رژیم صهیونیستی فراموش کرده که این بار در لبنان با سازمان آزادی بخش فلسطین که سلاح‌های ابتدایی و سبک داشت، روبرو نیست، بلکه با نیروهای حزب‌الله مجهز به موشک و پهپاد مواجه است که با ایدئولوژی اسلامی تغذیه می‌شوند و از همه مهمتر، در خاک خود می‌جنگند.
 
https://avapress.net/vdcdf90skyt0k96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما