دفتر رسانههای مقام ولایت پنجشیر میگوید تاکنون ۹ کیلومتر سرک مواصلاتی پنجشیر – تخار ساخته شده و کار بخشهای باقیمانده آن نیز بهگونه منظم ادامه دارد.
در همینحال، حافظ محمد آغا حکیم، والی پنجشیر گفته که مسوولان محلی تلاش دارند این ولایت را از بنبست جغرافیایی خارج کرده و به یک چهارراه ترانزیتی و ارتباطی میان ولایتهای شمالی و مرکزی کشور تبدیل کنند.