تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 356622
خبرگزاری فارس به نقل منابع آگاه ایرانی نوشت؛ در حالی که برخی رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش می‌کنند روند تبادل پیام بین ایران و آمریکا را عادی جلوه دهند، اما تبادل پیام بین ایران و ایالات متحده برای آنچه دست‌یابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن خوانده می‌شود، دست‌کم چند روز است که متوقف شده است. 
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: این منبع افزوده که تبادل پیام بین ایران و ایالات متحده برای آنچه دست‌یابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن خوانده می‌شود، دست‌کم چند روز است که متوقف شده است. 
در حالی که شب گذشته، رئیس‌جمهور ایالات متحده مدعی شده بود که گفت‌وگوها با ایران با سرعت بالایی در جریان است، این منبع آگاه تصریح کرد که آخرین پیام جمهوری اسلامی ایران به واشنگتن، پیامی آشکار در خصوص لبنان بود که بازتاب گسترده بین‌المللی یافت. 
جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تاکید کرد که تجاوز به بیروت از سوی اسرائیل، نقض آتش‌بس تلقی خواهد شد و با پاسخ ایران مواجه می‌شود. 
پس از آن بود که گفت‌وگویی تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد؛ گفت‌وگویی که آکسیوس آن را پرتنش توصیف کرده است. 
ترامپ‌ پس از این گفت‌وگو در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، آن را سازنده توصیف و اعلام کرد نیروهای اسرائیلی عازم بیروت نمی‌شوند.
رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که حمله به بیروت به حالت تعلیق درآمده است. 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته دستور حملات هوایی به ضاحیه در حومه بیروت را صادر کرده بود.
آنچه تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق میانجی پاکستانی خوانده می‌شود، روندی با هدف پایان جنگ است که پنجره فرصتی را برای گفت‌وگوهای هسته‌ای باز خواهد کرد. 
سی‌ان‌ان دو روز پیش گزارش داده بود که ترامپ بار دیگر شرایط سخت‌تری را برای حصول یادداشت تفاهم وضع کرده است. 
ایران همواره تاکید دارد که زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی، مانع روند دیپلماتیک است.
https://avapress.net/vdcb50bf5rhbs0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما