تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 356624
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران با وزرای خارجه عربستان و مصر؛ بررسی آخرین تحولات منطقه
براساس گزارش ها، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس های تلفنی جداگانه با بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان راجع به آخرین تحولات منطقه تلفنی گفتگو کرده است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: وزارت خارجه ایران العام کرد که سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه این کشور و بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر عصر امروز سه شنبه طی یک تماس تلفنی راجع به آخرین روند تحولات منطقه ای و موضوعات مرتبط با روندهای جاری دیپلماتیک با هدف کاهش تنش ها و حفظ ثبات در منطقه غرب آسیا گفتگو و رایزنی کردند.

همچنین گفته شده که در گفتگوی جداگانه تلفنی وزیر خارجه ایران با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان درباره آخرین روندهای دیپلماتیک برای کاهش تنش در منطقه غرب آسیا گفتگو و تبادل نظر کرده است.

روز گذشته نیز عراقچی با شماری از وزرای خارجه کشورهای منطقه از جمله عربستان، ترکیه و قطر گفتگو کرده بود.

این تماس ها در حالی صورت می گیرد که در پی نقض مکرر آتش بس از سوی رژیم اسرائیل در حمله به لبنان، جمهوری اسلامی ایران به امریکا و رژیم اسرائیل هشدار جدی داده بود.
https://avapress.net/vdcdx90soyt0k96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما