تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 356653
واکنش موشکی و پهپادی ایران به نقض آتش‌بس؛ پایگاه‌های امریکا در منطقه هدف قرار گرفت
محل استقرار نظامیان امریکایی در کشورهای کویت،‌ بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و همچنین مقر تجزیه‌طلب‌های ضد ایرانی در أربیل، بامداد امروز (چهارشنبه) هدف حملات موشکی و پهپادی ایران قرار گرفتند.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) - سرویس بین الملل: شامگاه سه‌شنبه بود که ارتش تروریست ریکا به بهانه اجرای محاصره دریایی غیرقانونی و غیرانسانی علیه جمهوری اسلامی ایران، یک فروند نفتکش را در آب‌های بین‌المللی هدف قرار داد.
 
سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش امریکا) در بیانیه‌ای گفت که موتورخانه یک نفتکش خالی با پرچم بوتسوانا که در حال حرکت به مقصد جزیره خارک بود را هدف قرار داده و آن را متوقف کرده است.
 
جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام تجاوزکارانه، شناور امریکایی-صهیونیستی «پانایا» را در نزدیکی تنگه هرمز هدف حمله موشکی قرار داد.
 
ارتش کودک‌کش امریکا اما بار دیگر به نقض آتش‌بس ادامه داد و به یک دکل مخابراتی نظامی در جنوب جزیره قشم حمله کرد.
 
در واکنش به این تجاوزگری امریکا، جمهوری اسلامی ایران نیز عملیات موشکی و پهپادی پشیمان‌کننده‌ای با هدف بازدارندگی و مجازات دشمن در کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام داد.
 
وزارت دفاع کویت با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما تحت حمله موشک‌ها و پهپادهای متخاصم هستیم. سامانه‌های پدافند هوایی با اهداف متخاصم درگیر شده‌اند. شهروندان باید به توصیه‌های ایمنی و امنیتی توسط مسئولان مربوطه توجه کنند».
 
منابع عربی گزارش دادند که انفجارهایی در شهر «السره» در جنوب کویت و همچنین پایگاه هوایی «علی السالم» محل استقرار نظامیان امریکایی رخ داده و پایگاه «عریفجان» نیز با موشک بالستیک هدف قرار داده شد.
 
دقایقی بعد شبکه «الجزیره» از فعال‌شدن آژیرهای هشدار و سامانه‌های پدافندی در بحرین خبر داد. در این حملات، پایگاه «الجفری» و مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در بحرین مورد اصابت قرار گرفت.
 
در ادامه گزارش‌های تأییدنشده به وقوع انفجارهای قدرتمندی در محل استقرار نظامیان امریکایی در عربستان سعودی و امارات عربی متحده اشاره داشت.
 
رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که شناورهای نظامی در آب‌های نزدیک سواحل امارات هدف اصابت موشک و پهپاد قرار گرفته‌اند.
 
همچنین منابع غیررسمی نیز گفتند که پایگاه‌های امریکایی در امارات عربی متحده از جمله «الظفره»، «الصفران» و «المنهاد» هدف حمله قرار گرفتند.
 
ساعتی بعد، سازمان تروریستی سنتکام طی بیانیه‌ای تایید کرد که نظامیان این کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس، هدف موشک‌ها و پهپادی ایرانی قرار گرفتند.
 
از سوی دیگر، مقر گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضدایرانی در «أربیل» مرکز منطقه کردستان عراق به مدت چند ساعت زیر آتش جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند.
https://avapress.net/vdcftvdmmw6dtva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما