خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل: ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت خوست با نشر خبرنامهای اعلام کرده است که یک سایت جدید شبکه مخابراتی سلام در منطقه شمباوات ولسوالی نادرشاهکوت افتتاح و رسماً به فعالیت آغاز کرده است.
مولوی محمد اسحاق نظامی، رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این ولایت گفته است که این سایت با هدف توسعه خدمات مخابراتی و رفع مشکلات ارتباطی باشندگان مناطق دوردست این ولسوالی ایجاد شده است.
وی افزود که با فعالشدن این سایت، دسترسی مردم به خدمات مخابراتی و ارتباطی بهبود یافته و زمینه استفاده بهتر از امکانات مخابراتی برای ساکنان منطقه فراهم خواهد شد.
به گفته آقای نظامی، همزمان کار ساخت یک سایت دیگر شبکه مخابراتی سلام نیز در ولسوالی نادرشاهکوت جریان دارد. وی تأکید کرد که با تکمیل این پروژه، پوشش شبکه و کیفیت خدمات مخابراتی در این ولسوالی و مناطق همجوار آن بیش از پیش تقویت خواهد شد.
مسئولان میگویند توسعه زیربناهای مخابراتی در مناطق دورافتاده، علاوه بر تسهیل ارتباطات، نقش مهمی در دسترسی مردم به خدمات دیجیتال، آموزشی و اطلاعرسانی ایفا میکند و میتواند زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی این مناطق را نیز فراهم سازد.