خبرگزاری صدای افغان (آوا)-هرات: به گفته این مسئولان، روزانه حدود ۸۰ تُن شیر در هرات تولید و وارد بازار مصرف میشود؛ موضوعی که باعث رشد فعالیتهای لبنی و ایجاد فرصتهای کاری در این بخش شده است.
عبدالرحیم عثمانی، رئیس اتحادیه لبنیاتفروشان هرات میگوید که در حال حاضر ۲۰۰ دکان لبنیاتفروشی در سطح شهر فعالیت دارند و همچنان از تولیدات لبنی در دهها شرکت داخل شهرک صنعتی استفاده میشود.
از سوی دیگر، بشیر احمد بهادری، رئیس اتاق تولیدات زراعت و مالداری هرات، بر حمایت بیشتر از تولیدات داخلی تأکید کرده و میگوید که کارخانهداران باید بهجای استفاده از مواد وارداتی، از محصولات لبنی داخلی در تولیدات خود بهره ببرند.
همچنان مسئول کمیته هالند در غرب افغانستان میگوید که روند جمعآوری و فرآوری محصولات لبنی در هرات از حالت سنتی به سیستم معیاری و مدرن در حال تغییر است؛ روندی که میتواند زمینه افزایش صادرات را بیش از پیش فراهم سازد.