خبرگزاری صدای افغان(آوا) - کابل: دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله امروز (چهارشبه، ۱۳ جوزا) با نشر خبرنامه ای اعلام کرده که شیخ عبدالرحمن منیر، معین مبارزه با مواد مخدر این وزارت، در دیدار با پولِک اوکسری، رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، بر تقویت همکاریهای بینالمللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرده است.
وی خواستار حمایت عملی نهادهای بینالمللی، بهویژه در بخش ایجاد معیشت بدیل برای دهقانان و گسترش برنامههای پیشگیرانه شده است. به گفته او، برخورد با پدیده مواد مخدر باید از زاویه انسانی، صحی و اجتماعی صورت گیرد و نباید تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار گیرد.
در این دیدار، رئیس دفتر UNODC نیز از فعالیتهای معینیت مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرده و تعهد سپرده است که همکاریها در زمینه جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر و توسعه معیشت بدیل برای دهقانان گسترش خواهد یافت.
این دیدار در شرایطی صورت می گیرد که افغانستان همچنان با چالشهای پیچیده در زمینه کنترل مواد مخدر و ایجاد بدیلهای اقتصادی برای جوامع وابسته به کشت آن روبهرو است. تأکید طرف افغان بر غیرسیاسی بودن این موضوع نشاندهنده تلاش برای جلب حمایت پایدارتر بینالمللی در چارچوب رویکرد توسعهای است، در حالیکه UNODC نقش کلیدی در هماهنگی برنامههای جهانی ضد مواد مخدر دارد.