خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: این اظهارات در حالی است که پس از عصائب اهل حق و سرایا السلام، فراکسیون کتائب الامام علی روز سهشنبه تصمیم خود را برای قطع ارتباط با نیروهای الحشد الشعبی و موافقت با تحویل سلاحهای خود اعلام کرد. این فراکسیون در بیانیهای اعلام کرد که رهبری کتائب الامام علی، به دلیل مسئولیت ملی، برای حفظ دستاوردهای پیروزی، تقویت وحدت ملی و بر اساس وظیفه شرعی خود، تصمیم به قطع ارتباط با تشکیلات الحشد الشعبی و آغاز روند تجمیع سلاحها تحت کنترل دولت، مطابق با اراده ملی و تصمیم برادرانش در چارچوب هماهنگی، گرفته است.
پیش از این در روز سهشنبه، عصائب اهل حق، قطع ارتباط خود با نیروهای الحشد الشعبی و تحویل سلاحهای خود را اعلام کرد و با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بیعت نمود. رهبری عصائب اهل حق، به رهبری قیس الخزعلی، در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیم گرفته است روابط خود را با تشکیلات حشد شعبی قطع کند، سلاحها را تحت کنترل دولت قرار دهد و با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام بیعت کند.
علی الزیدی نخست وزیر عراق نیز از اعلام قطع ارتباط گروههای عصائب اهل حق و کتائب الامام علی در روز سهشنبه با نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) تمجید کرد و از همه نیروهای سیاسی خواست تا منافع ملی را در اولویت قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری عراق، نخست وزیر از قیس الخزعلی و جنبش عصائب اهل حق به خاطر اعلام آغاز روند جدایی گروههایشان از نیروهای بسیج مردمی تقدیر کرد.