تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : 356708
عراقچی: سرنوشت جنگ در لبنان و ایران از هم جدا نیست/نتیجه هرگونه تجاوز به بیروت، بازگشت جنگ خواهد بود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است که سرنوشت جنگ میان ایران و آمریکایی صهیونی از سرنوشت نبرد در لبنان جدا نیست و این دو جبهه از همان روز نخست با یکدیگر پیوند خورده‌اند. وی تاکید کرده است که هرگونه حمله به بیروت، عواقب سنگینی خواهد داشت و منجر به ازسرگیری کامل جنگ می‌شود.
خبرگزاری صدای افغان(آوا)- سرویس بین الملل: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران با بین این که ایران با بیان این که ایران لبنان را کشوری برادر و دوست می‌داند افزوده: ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است. ما دیدگاه‌ها و ملاحظاتی داشتیم که آن‌ها را بیان کردیم و حزب‌الله بخش مهمی از ساختار سیاسی لبنان است.

عراقچی افزوده: در آتش‌بس، از نخست‌وزیر پاکستان خواستم که «به‌ویژه لبنان» را در هنگام توقف جنگ در همه جبهه‌ها درج کند آنچه جنگ را در دو روز گذشته متوقف کرد، در درجه اول توانایی مقاومت لبنان و توان نیروهای مسلح در ایران بود

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده: مواضع ما کاملاً شفاف است؛ پایان جنگ و آتش‌بس باید در تمامی جبهه‌های مقاومت از جمله لبنان به‌صورت همزمان محقق شود. در جریان مذاکرات برای آتش‌بس، شخصاً از نخست‌وزیر پاکستان درخواست کردم که نام «لبنان» به طور ویژه در بند مربوط به توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها گنجانده شود که در نهایت این موضوع محقق شد. در نهایت آمریکا پس از موضع‌گیری و فشار ایران، از حمله اسرائیل به بیروت جلوگیری کرد.

زیر امور خارجه ایران همچنین اضافه کرده: به تمامی طرف‌های ذی‌نفع به صراحت اعلام کرده‌ایم که حمله به بیروت یک تجاوز آشکار است و ما در برابر آن سکوت نخواهیم کرد. هرگونه حمله به بیروت، عواقب سنگینی خواهد داشت و منجر به ازسرگیری کامل جنگ می‌شود. در لحظاتی که اسرائیل تهدید به حمله به ضاحیه بیروت می‌کرد، ما موضعی قاطع اتخاذ کردیم و نیروهای مسلح ایران برای پاسخ متقابل در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

عراقچی: هر اقدام خصمانه، پاسخ فوری و قاطع می‌گیرد
وزیر امور خارجه ایران هشدار داده: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه خواهد شد و آنچه تحریم‌ها و جنگ نتوانستند به آن دست یابند، با جنگ بیشتر نیز به دست نخواهد آمد.

عراقچی همچنین گفته است: نیروهای مسلح ما در حال انجام حملات دفاعی در چارچوب حق مشروع دفاع از خود علیه مکان‌هایی هستند که از آنجا به ایالات متحده اجازه داده می‌شود برای حمله به کشتیرانی غیرنظامی و نقض آتش‌بس استفاده کند.
https://avapress.net/vdcgz39w7ak9nu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما