تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ جوزا ۱۴۰۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 356738
تجلیل از عید سعید غدیر خم در مدرسه علمیه صادقیه شهر مزارشریف
مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر خم با عنوان «از غدیر تو به معراج رسیدیم» و همایش «روز تجدید عهد با راه حق و عدالت» به همت هیئت‌های بیت‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) و محبان بین‌الحرمین، امروز پنج‌شنبه (۱۴ جوزا) در مدرسه علمیه صادقیه شهر مزارشریف برگزار شد.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) ـ مزارشریف: همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، هیئت‌های بیت‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) و محبان بین‌الحرمین مراسمی را تحت عنوان «از غدیر تو به معراج رسیدیم» و با محوریت «روز تجدید عهد با راه حق و عدالت» در مدرسه علمیه صادقیه شهر مزارشریف برگزار کردند.

این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی آقای علی فاطمی و مداحی سید رضا حسینی و سید باقر حسینی ادامه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی آقای علی فاطمی، سخنران این محفل، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و قدردانی از حضور مهمانان، به تبیین اهمیت و جایگاه پیام بزرگ غدیر پرداخت.

وی گفت: «در روز غدیر خم، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) جانشین خود را به فرمان الهی معرفی کرد و همچنین دوازده جانشین از سوی خداوند متعال برای هدایت امت اسلامی تعیین شدند که یکی پس از دیگری راهنمای مردم بوده‌اند.»

فاطمی افزود: «آخرینِ این جانشینان، حضرت مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) است که با ظهور خویش بر تمامی ادیان غلبه خواهد کرد و از ستمگران انتقام خواهد گرفت.»

وی در ادامه با اشاره به فلسفه اجتماعی و اخلاقی عید غدیر اظهار داشت: «یکی از پیام‌های مهم این روز، ترویج فرهنگ بخشش، همدلی و بستن پیمان اخوت و برادری است.» او از همه مؤمنان خواست تا در این روز مبارک، کینه‌ها و اختلافات را کنار گذاشته و با تحکیم روابط برادرانه، زمینه وحدت و همبستگی بیشتر را فراهم سازند.
https://avapress.net/vdcjtmetouqeiaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما