کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای شیخ حسینعلی منتظری شب گذشته در منزلش درگذشت

آوا - قم , 29 قوس 1388 ساعت 12:38

آقای منتظری در حوادث پس از انتخابات هم از معترضین و تظاهرکنندگان و درنهایت آشوب های پیاپی ایران حمایت می کرد و نامه ها وپیام های ایشان که از طریق رسانه های جمعی انعکاس داشته گویای این موضعگیری مرحوم منتظری می باشد.


  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آقای شیخ حسینعلی منتظری شب گذشته بر اثر کهولت سن در منزلش درگذشت.
شیخ یوسف صانعی صبح امروز با حضور در منزل وی درگذشت منتظری را به خانواده‌اش تسلیت گفت.
همچنین، آیت الله امینی، امام جمعه قم لحظاتی پیش در منزل منتظری حضور یافت و درگذشت وی را تسلیت گفت و برای همه رفتگان طلب آمرزش کرد.
آقای منتظرى در سال 1301 خورشيدى (1340 هجرى قمرى -‏ ‏1922 ميلادى) در شهر نجف آباد در 24 كيلومترى غرب اصفهان به دنيا آمد و در سال 1320 براي ادامه تحصيل از اصفهان عازم قم شد. وي شب گذشته در سن 87 سالگي در قم از دنيا رفت. 
گفتنی است که آقای منتظری از شخصیت هایی بود که در قبل از انقلاب از افراد مورد تایید امام خمینی"ره" محسوب می شد و در آوان پیروزی انقلاب اسلامی، وی به عنوان قایم مقام رهبری از سوی حضرت امام"ره" تعیین گردید. امام خمینی"ره" در مقطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، متوجه می شوند که بیت آقای منتظری و دفتر منسوب به وی محل بودو باش ورفت و آمد افراد ناسالم و ضد نظام می باشد. حضرت امام"ره به ایشان هشدار می دهند که بیت و دفتر خود را از وجود این افراد پاک کند. اما مرحوم منتظری به این تذکر وهشدار حضرت امام"ره" توجه نمی کند و نه تنها اقدام به پاکسازی اطراف خود نمی نماید که از داماد وبرادرش سید مهدی هاشمی که از عناصر ناباب و ضد نظام تشخیص داده شده بودند به شدت حمایت می کند. امام"ره" هم طی دستوری ایشان را از قایم مقامی عزل می کنند اما آقای منتظری باز هم دست از مخالفت با امام نکشیده همچنان اصرار برحرکت قبلی خود می نماید تا جایی که بیت ودفتر آقای منتظری محل رفت و آمد و جلسات مخالفین نظام شد و ایشان هم، همواره صحبت هایی علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و حتی رسانه های بیگانه آن زمان که علیه ایران مطالب خلافی انعکاس می دادند استناد به مواضع اقای منتظری می کردند.
آقای منتظری در حوادث پس از انتخابات هم از معترضین و تظاهرکنندگان و درنهایت آشوب های پیاپی ایران حمایت می کرد و نامه ها وپیام های ایشان که از طریق رسانه های جمعی انعکاس داشته گویای این موضعگیری مرحوم منتظری می باشد.


د مطلب کود: 14765

دمطلب پته :
https://www.avapress.com/ps/news/14765/آقای-شیخ-حسینعلی-منتظری-شب-گذشته-منزلش-درگذشت

آوا
  https://www.avapress.com