کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مساعدت چین به آسیب دیدگان خشک سالی در افغانستان

16 اسد 1397 ساعت 17:13

چین بیش از 4 هزار تُن برنج و آرد به آسیب دیدگان خشکسالی‌ها درافغانستان مساعدت می‌کند



وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، سند تسلیمی بسته کمک مواد غذایی کشور چین به آسیب دیدگان خشکسالی‌ها در افغانستان، را با سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل، امضاء کرد.
نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که این بسته کمک غذایی چین شامل ۳۰۱۲ تُن برنج و۸۱۶ تن آرد می باشد.
وی افزود که این کمک ها قرار است به نیازمندان در ولایت‌های که در خشک سالی بسر می برند، توزیع شود.
به گفته وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، خشک سالی امسال، ۲۰ ولایت را ولایت در مناطق شمال، شمالشرق وجنوب شرق کشور تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه آن چراگاه‌ها ومزارع آسیب دیده و محصولات زراعتی کاهش یافته است.
او همچنان گفت که ۳.۳ میلیون مواشی با کمبود علوفه روبه روهستند.
بر اساس معلومات وزارت دولت در امور رسیده گی به حوادث، در حال حاضر یک میلیون و۴۰۰ هزار نفر در ولایت‌های که با خشکسالی روبرو است، به کمک های عاجل نیاز دارند و تاپایان سال، سه میلیون نفر به این کمک ها نیاز پیدا می‌کنند.
در همین حال، لیو جین سونگ، سفیر جمهوری خلق چین در افغانستان گفت که کشورش افزون بر بسته کمک غذایی به آسیب دیدگان خشکسالی در افغانستان، قرار است در آینده نزدیک یک بسته کمک های غیر غذایی را نیز فراهم سازد.
او گفت که چین افزون بر این کمک ها در عرصه های اقتصادی و روند صلح در افغانستان سهیم است و در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا خواهد کرد.
لیو جین سونگ افزود که جمهوری خلق چین از روند صلح ومصالحه در افغانستان پشتیبانی می کند.
گفته می‌شود که حکومت برنامه های منظمی را برای مقابله با خشکسالی روی دست دارد و هم اکنون ۸۰ هزار متریک تن مواد غذایی برای کمک به آسیب دیدگان خشکسالی ها فراهم شده است


د مطلب کود: 168506

دمطلب پته :
https://www.avapress.com/ps/news/168506/مساعدت-چین-آسیب-دیدگان-خشک-سالی-افغانستان

آوا
  https://www.avapress.com